AHA/ACC KILAVUZU
KANIT SINIFLAMASI
Klas 1:
Yarar>>>zarar
Prosedür/tedavi
uygulanmalıdır
Klas 2a:
Yarar>>zarar
(konuya daha çok odaklanmış ek çalışmalara ihtiyaç vardır)
Prosedür/tedavinin
uygulanması akla uygundur.
Klas 2b:
Yarar ≥ zarar
(ek geniş konulu çalışmalara ihtiyaç vardır)
Prosedür/tedavinin
uygulanması düşünülebilir
Klas 3 yararsız:
Prosedür/tedavi
uygulanmasında yarar yok. Kanıtlı yarar yok
Klas 3 zararlı:
Prosedür/test;
fiyatına göre yararsız ya da zararlı. Tedavi hastalara zararlı
TEDAVİNİN
HASSASLIĞININ/DOĞRULUĞUNUN BELİRLENMESİ
DÜZEY A
Veriler mültipl randomize klinik çalışmalardan ya da
meta-analizlerden elde edilmiştir.
Klas 1
·
Prosedür/tedavinin
uygulanması yararlı/etkilidir
·
Multipl
randomize çalışmalardan ya da meta-analizlerden yeterli kanıt vardır
Klas 2a
·
Prosedür/tedavinin
uygulanmasının yararlı/etkili olduğu yönünde öneri vardır
·
Multipl
randomize çalışmalardan ya da meta-analizlerden elde edilen bazı çelişen kanıtlar
Klas2b
·
Yararlılık/etkinlik
daha az belirlenmiştir.
·
Multipl
randomize çalışmalardan ya da meta-analizlerden daha fazla oranda çelişen
kanıtlar vardır.
Klas 3
·
Öneri,
prosedür ya da tedavinin yararlı/etkin olmadığı ve belki de zararlı olduğu
yönündedir.
·
Multipl
randomize çalışmalardan ya da meta-analizlerden yeterli kanıt vardır
DÜZEY B
Sınırlı popülasyon incelenmiştir.
Klas 1
·
Prosedür
ve tedavi yararlı/etkilidir.
·
Randomize
tek bir çalışmadan ya da nonrandomize çalışmalardan kanıtlar
Klas 2a
·
Prosedür/tedavinin
uygulanmasının yararlı/etkili olduğu yönünde öneri vardır
·
Randomize
tek bir çalışmadan ya da nonrandomize çalışmalardan bazı çelişen kanıtlar vardır.
Klas2b
·
Yararlılık/etkinlik
daha az belirlenmiştir.
·
Randomize
tek bir çalışmadan ya da nonrandomize çalışmalardan daha fazla oranda çelişen
kanıtlar vardır.
Klas 3
·
Öneri,
prosedür ya da tedavinin yararlı/etkin olmadığı ve belki de zararlı olduğu
yönündedir.
·
Randomize
tek bir çalışmadan ya da nonrandomize çalışmalardan kanıtlar vardır.
DÜZEY C
Çok sınırlı popülasyon incelenmiştir. Sadece araştırmacının,
olgu yazarının veya “Standard of care” görüşleri doğrultusunda öneriler.
Klas 1
·
Prosedür
ve tedavi yararlı/etkilidir.
·
Sadece
araştırmacının, olgu yazarının veya “Standard of care” görüşleri doğrultusunda
öneriler.
Klas 2a
·
Prosedür/tedavinin
uygulanmasının yararlı/etkili olduğu yönünde öneri vardır
·
Sadece
araştırmacının, olgu yazarının veya “Standard of care” görüşleri doğrultusunda
öneriler.
Klas2b
·
Yararlılık/etkinlik
daha az belirlenmiştir.
·
Sadece
araştırmacının, olgu yazarının veya “Standard of care” görüşleri doğrultusunda
öneriler.
Klas 3
·
Öneri,
prosedür ya da tedavinin yararlı/etkin olmadığı ve belki de zararlı olduğu
yönündedir.
·
Sadece
araştırmacının, olgu yazarının veya “Standard of care” görüşleri doğrultusunda
öneriler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder